Pewnie nie raz zadawałeś sobie pytanie, czy Twój biznes nadaje się, aby reklamować go w internecie i czy w ogóle warto to robić? Jeśli nadal nie odpowiedziałeś sobie na to pytanie, to przeczytaj ten artykuł. Dowiesz się, co możesz osiągnąć dzięki promowaniu swojej firmy w wyszukiwarce.

Który serwis nadaje się, aby reklamować go w Google Ads i czy warto to robić?

Teoretycznie każdy! Wystarczy zapłacić Google, żeby skierował ruch na Twoją witrynę. Należy tylko wydać odpowiednio dużo pieniędzy, aby nakierować użytkowników na stronę, co przełoży się na zwiększenie zapytań do Twojej firmy.

Spytasz pewnie, ile to jest “odpowiednio dużo pieniędzy”? Naprawdę chciałbym Ci odpowiedzieć, ale pewnie Cię nie zaskoczę, że… to zależy 🙂 od czego? Od branży, od tego, co chcesz reklamować, gdzie chcesz się reklamować i od wielu innych czynników. Aby dowiedzieć się, ile właśnie TY wydasz na reklamę – skontaktuj się ze mną, żebyśmy mogli porozmawiać o Twoich oczekiwaniach -> przejdź do kontaktu.

Brzmi zbyt prosto? Zadzwonisz, pogadamy, wydasz pieniądze i tyle? No niezupełnie… Warto jest się zastanowić, czy jest to efektywne rozwiązanie. Załóżmy, że kampania Ads trwa już jakiś czas, na stronie pojawiają się nowi użytkownicy, a Ty nawet pozyskałeś już kilku klientów! Przecież nic bardziej nie cieszy przedsiębiorcy, niż nowi konsumenci. Jednak, gdyby podliczyć koszty i zyski, może okazać się, że pozyskanie jednego klienta wcale się nie opłaciło. Dlaczego? Bo Ty wydałeś na kampanię np. 100 zł, a klient zrobił zakupy za 50 zł, czyli wydałeś 2 razy więcej i jesteś teraz w plecy. Czyli okazuje się, że lepiej byś wyszedł na “nic nie robieniu”, niż na prowadzeniu kampanii Google.

Co warto zrobić, aby kampania w Google przyniosła realny zysk?

W takim razie, co warto zrobić, aby kampania była opłacalna? Przyjrzyjmy się, jak w prosty sposób sprawić, żeby reklama przyniosła Ci zysk. Warto tutaj działać dwutorowo, zarówno przy ustawieniu kampanii, jak i na stronie. W tym artykule omówię ten drugi aspekt, ponieważ jest on, z mojego punktu widzenia, ważniejszy dla Twojego biznesu.

Często słyszę od klientów, że strona jest ich wirtualną wizytówką. Potrzebną choćby po to, żeby mógł ich odnaleźć stały klient. Niestety wielokrotnie spotykam się z sytuacją, w której strona faktycznie przypomina wizytówkę, jednak, jakby porównać ją do tej papierowej, to jest ona pogiętym kartonikiem, który na dodatek został zalany, przez co nie widać kontaktu do interesującej nas osoby. Mało który przedsiębiorca chciałby przekazać taką wizytówkę w rzeczywistości komukolwiek. Nawet najprostsza wizytówka nie powinna mieć zagięć, być czytelna i schludna. Więc dlaczego robimy taką krzywdę naszej wirtualnej wizytówce, którą jest strona internetowa? Warto jest zadbać o to, żeby użytkownik czuł się komfortowo poruszając się po niej.

Dochodząc do sedna, co warto jest zrobić, aby serwis przyczynił się do jeszcze lepszych wyników w Google Ads? Poniżej wymieniam kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę.

  • Certyfikat SSL (https) – jest to protokół sieciowy zapewniający szyfrowanie i zabezpieczanie danych pozostawianych przez użytkownika. Jeśli jakaś witryna go nie posiada, to w wyszukiwarce, obok adresu url, pojawia się informacja, że strona nie jest zabezpieczona. Taka informacja nie wzbudza zaufania. Co gorsza, potencjalny klient może natrafić na informację od Google, że strona jest niebezpieczna, więc szybko z niej wyjdzie i trafi do konkurencji. Posiadanie certyfikatu SLL jest bardzo ważne, jeśli użytkownik przekazuje swoje dane osobowe np: przez formularz kontaktowy oraz w sklepach internetowych.
  • Szybkość działania strony – jest szczególnie ważna przy przeglądaniu witryn na smartfonach. Ruch z urządzeń mobilnych wynosi już ponad 60%, czyli jest to większość wejść na strony. Z badań wynika, że użytkownik jest w stanie poczekać 6s na załadowanie się interesującej go witryny – po tym czasie wychodzi i prawdopodobnie idzie do konkurencji.
  • Widoczny numer telefonu – czasami trzeba być dobrym detektywem, żeby odnaleźć numer telefonu na stronie. Warto ułatwić użytkownikowi kontakt z firmą poprzez umieszczenie numeru telefonu w różnych miejscach na stronie, nie tylko w zakładce “kontakt”. Numer telefonu powinien być klikalny, aby użytkownik mógł w łatwy sposób skontaktować się z firmą na smartfonie. W internecie wygrywają ci, którzy ułatwiają kontakt. Klikalny numer telefonu pozwala dodatkowo ustawić optymalizatory kampanii w Google Ads, dzięki którym zwiększamy prawdopodobieństwo tego, że użytkownik skontaktuje się z firmą.
  • Formularz – warto jest co jakiś wysłać wiadomość testową, aby sprawdzić czy formularz działa. Unikniemy wtedy sytuacji, że zapytanie od potencjalnego klienta trafi w próżnię.
  • Odpowiednia treść na stronie – content na stronie musi odpowiadać zapytaniu użytkownika wpisanemu do wyszukiwarki. Jeśli użytkownik znajdzie na stronie to, czego szuka, istnieje większe prawdopodobieństwo, że na niej zostanie i wyśle zapytanie. Następstwem nieprzygotowania odpowiedniej treści na stronie jest też wzrost opłaty za kliknięcie w reklamę.

Co w przypadku, kiedy nie jesteśmy w stanie zrealizować powyższych punktów lub zrealizujemy je w części? Spokojnie, nadal warto jest prowadzić kampanię, która w efektywny sposób może wpłynąć na Twój biznes. Czynniki opisane powyżej to tylko niektóre z tych, które wspomagają Google Ads. Ważne jest, aby dążyć do tego, żeby strona była jak najbardziej przyjazna użytkownikow 

Skłamałbym, gdybym powiedział, że nie 😉 oczywiście, że warto, jednak wcześniej należy zadbać o przyjazną witrynę, która zachęci użytkownika do pozostania na niej oraz skonwertowania.

Jeśli potrzebujesz porady, konsultacji ➡️ zadzwoń!

Kategorie: Google Ads

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.