W tym filmie pokażę, jak w Google Ads, ustawić jako konwersję kliknięcie w maila na stronie. Użyję do tego Managera Tagów Google. Zaprezentuję możliwie najprostszy sposób, który sprawdzi się w większości przypadków.

Kiedy jesteśmy zalogowani do konta Google Ads klikamy:

  1. Narzędzie i ustawienia;
  2. Konwersje;
  3. Nowe działania powodujące konwersję;
  4. Witryna.

Tutaj musimy wpisać nazwę naszej strony, w moim przypadku to będzie atroads.pl i później klikamy w “skanuj”. W tym momencie możemy sobie wpisać linki, które mogą być naszą konwersją, natomiast my przechodzimy do “ręcznie dodaj działania powodujące konwersję”.

Wypełniamy formularz:

  1. Jako konwersję klikamy “kontakt”;
  2. Po rozwinięciu opcji musimy wybrać, czy to będzie główne działania, które będzie wykorzystywane do optymalizacji kampanii, czy dodatkowe – zostawiamy jako główne;
  3. Nazwa kampanii, czyli w tym wypadku “kliknięcie w maila”;
  4. Wartość to “nie używaj wartości dla tego działania”;
  5. Liczbę pozostawiamy każdą;
  6. Model atrybucji możemy zostawić tak jak jest bądź zmienić na jakiś inny, w moim przypadku “linearny”;
  7. Utwórz i kontynuuj.

Teraz musimy przejść do Managera Tagów Google, aby ustawić odpowiednią formułę:

  1. Klikamy na tagi;
  2. Nowy;
  3. Konfiguracja tagu;

(ponieważ konwersję będziemy wysyłać do Google Ads, to zaznaczamy odpowiednią pozycję, czyli “Google Ads – konfiguracja konwersji”.

  1. W identyfikator konwersji wpisujemy numer z konta Google Ads;
  2. Etykietę konwersji tak samo kopiujemy z Google Ads;
  3. Przechodząc niżej klikamy na “reguły” i “skonfiguruj regułę”;
  4. Będziemy mierzyć kliknięcie w maila, który jest podlinkowany na stronie, dlatego wybieramy “linki”;
  5. Potem “niektóre kliknięcie linków”; 
  6. Z dostępnej listy wybieramy “wybierz wbudowaną zmienną” i szukamy “click url”;
  7. Powstanie nam reguła “click url zawiera, (w większości przypadków to będzie mailto:)”;
  8. Nazywamy regułę i zapisujemy;
  9. Wpisujemy nazwę całego tagu – warto zaznaczyć, że idzie on do Google Ads – i klikamy zapisz;
  10. Pozostało nam już tylko przesłać tag, który zostaje zainstalowany na stronie;
  11. Wracamy do Google Ads, klikamy “dalej” i gotowe 🙂 
Kategorie: Google Ads

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.