Reklama w sieci wyszukiwania Google to najczęściej wybierana metoda reklamowa, która może mieć zastosowanie praktycznie w każdej sytuacji oraz branży. Jeśli nie wiesz, czym jest sieć reklamowa, to koniecznie nadrób zaległości, a jeśli jeszcze się w niej nie reklamujesz – obowiązkowo zacznij!

Kampania w sieci wyszukiwania Google – zdobądź nowych klientów dzięki dopasowanym reklamom

Reklama w sieci wyszukiwania Google (GSN – Google Search Network) jest jedną z form popularnych linków sponsorowanych. Sieć wyszukiwania to nic innego, jak wyszukiwarka Google, chociaż nie tylko. Do dyspozycji mamy również:

  • partnerów wyszukiwania, którzy na swojej stronie mają wbudowaną wyszukiwarkę Google, czyli korzystają z jej silnika,
  • zakupy Google, inaczej kampanie produktowe,
  • Mapy Google, które są idealne do reklamowania biznesów lokalnych,
  • Google Play, czyli reklamy aplikacji, które pojawiają się na smartfonach,
  • wyszukiwarka grafiki, gdzie potencjalni użytkownicy bardzo często szukają inspiracji.

Kampania w sieci wyszukiwania Google będzie idealną opcją dla osób, które chcą się reklamować lokalnie, czyli pojawiać się na zapytania związane z daną lokalizacją, np. pizza kraków czy hydraulik poznań. Sprawdzą się również w przypadku produktów oraz usług które są już znane użytkownikom, np. pralka znanej marki czy dokładna nazwa suszarki do włosów. Reklama w sieci wyszukiwania natomiast nie sprawdzi się w sytuacji otwierania nowego biznesu czy wprowadzania nowego produktu na rynek – w tym przypadku lepiej jest wybrać sieć reklamową.

Reklama w sieci wyszukiwania – rozszerzenia

Bardzo ważnym czynnikiem, który często wpływa na zwiększenie współczynnika konwersji reklam w sieci wyszukiwania są rozszerzenia. Rozszerzenia reklam to pomocnicze opcje, które pozwalają na dodanie do reklamy dodatkowych informacji, takich jak np. numer telefonu, adres czy inne podstrony, na które użytkownik może przejść z poziomu reklamy. Dzięki rozszerzeniom, reklama wydaje się ciekawsza oraz bardziej zachęca potencjalnego odbiorcę do określonego działania.

Gdzie wyświetlają się reklamy w sieci wyszukiwania?

Reklamy w sieci wyszukiwania wyświetlają się najczęściej w dwóch miejscach: na górze strony oraz na dole. Zdarza się, że reklama będzie widoczna tylko na górze lub na dole strony. Istnieją też sytuacje, w których reklama nie wyświetli się wcale. Może być to spowodowane wcześniejszymi upodobaniami użytkowników – ich zainteresowaniami lub wyszukiwaniami.

Dzięki temu, że reklamy mogą się wyświetlać nad wynikami organicznymi, mają nad nimi ogromną przewagę – użytkownik widzi je jako pierwsze, więc istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że w nie kliknie.