W tym materiale pokażę, jak mierzyć kliknięcia w telefon w Google Ads i pod tym kątem optymalizować kampanię.

Żeby to zrobić, w momencie kiedy jesteś zalogowany do swojego panelu Google Ads, upewnij się tylko, że jesteś w trybie eksperta. Możesz to sprawdzić w “narzędziach i ustawieniach”. Jeżeli faktycznie jesteś w trybie eksperta, kliknij jeszcze raz “narzędzia i ustawienia”, a następnie “konwersje”. Po otworzeniu się nowego okna, co może chwileczkę potrwać, kliknij “konwersja”, a następnie “witryna”, ponieważ to na witrynie chcemy mierzyć klikalność telefonu. Teraz w kategorii musimy wybrać formę mierzenia konwersji. Może to być na przykład “kontakt”. Możemy nadać temu własną nazwę, np. “klik na telefon”. Ponieważ to nie jest sklep internetowy, nie mierzymy wartości, zaznaczamy “nie używaj wartości dla tego działania”. W liczbie zaznaczamy “każdą”, natomiast w “modelu atrybucji” warto jest zaznaczyć coś innego niż “ostatnie kliknięcie”, np. “linearny.” Klikamy “utwórz i kontynuuj”.

Teraz wybierzmy sposób zainstalowania tagu. Możesz to zrobić samodzielnie, wysłać maila do swojego dewelopera bądź zainstalować go poprzez Managera Tagów Google. Polecam tę ostatnią opcję.

Po zalogowaniu się do Managera Tagów Google musisz utworzyć nowe konto, wybrać nazwę konta, wpisać nazwę kontenera (polecam adres strony internetowej), jeszcze raz zaznaczyć witrynę internetową i kliknąć “utwórz”. Następnie musisz zaakceptować wszystkie warunki. Po tym wszystkim wyskoczy okienko z kodami, które należy skopiować i wgrać na stronę, aby Manager Tagów mógł zbierać dane. Po wykonaniu tego kroku możesz już dodawać swoje tagi.

Żeby dodać kliknięcie numeru telefonu, musim:

  1. Cofnąć się do Google Ads,
  2. Skopiować identyfikator konwersji,
  3. Przejść do tagów w Google Tag Manager,
  4. Kliknąć nowy,
  5. Następnie konfiguracja tagu,
  6. Wybrać Google Ads – śledzenie konwersji i wkleić kod w pole identyfikatora konwersji,
  7. Następnie znowu wrócić do Google Ads,
  8. Skopiować etykietę konwersji,
  9. Wkleić ją w odpowiednie pole w Managerze Tagów,
  10. Następnie przejść do reguł.

Teraz, zobaczmy to na przykładzie strony atroads.pl, w zakładce kontakt, kiedy najadę na nr telefonu, w lewym dolnym rogu pojawia się tel: i nr telefonu. W właśnie to chcemy mierzyć, czyli ten “tel:”.

Wracając do naszego Managera Tagów i do reguł, musimy:

  1. Dodać odpowiednią regułę, czyli “tylko linki”, ponieważ nasz nr telefonu jest linkiem, w który będziemy klikać,
  2. Następnie wybieramy “niektóre kliknięcia linków”,
  3. Tworzymy warunek, który uruchomi nam regułę, czyli “click url zawiera tel:”,
  4. Nazywamy regułę (w moim przypadku to jest klik na tel),
  5. Klikamy “zapisz”,
  6. Nazywamy tag, znowu klikamy “zapisz” i gotowe.

Teraz, jeśli jeszcze klikniemy na “podgląd”, możemy to wszystko przetestować, czy działa.

Wracając do Google Ads, musimy to po prostu zapisać klikając “dalej” i gotowe.

Od tego momentu mamy dodaną konwersję “klik na telefon”. Pod tym kątem możemy też optymalizować całą kampanię.

Kategorie: Google Ads

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.