Remarketing często kojarzony jest z reklamą, która wręcz napastuje użytkownika w wyszukiwarce. Dobrze ustawiona reklama remarketingowa powinna wyświetlać się na tyle często, aby nie dać o sobie zapomnieć, jednak z należytą rozwagą, żeby nie zniechęcić użytkownika, który będzie chciał tylko od nas uciec.
Remarketing – czym jest i jakie daje korzyści?
Remarketing to działania marketingowe skierowane do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę lub aplikację mobilną, czyli byli już zainteresowani Twoimi produktami. Dane o użytkownikach zbierane są na podstawie ciasteczek (plików cookie), które odpowiedzialne są za precyzyjne kierowanie reklam.
Rodzaje remarketingu:
- Remarketing standardowy – jest to najprostsza z form tej reklamy; sprawdzi się w przypadku, gdy ktoś wszedł w interakcję ze stroną internetową; nie jest personalizowana,
- Remarketing dynamiczny – jak sama nazwa wskazuje, reklamy wyświetlają się dynamicznie, czyli automatycznie; pozwala na wyświetlanie produktów lub usług danej osobie; jest spersonalizowany,
- Listy remarketingowe RLSA – reklama wyświetla się osobom, które po opuszczeniu Twojej witryny szukają dalszych informacji na temat produktu lub usługi w wyszukiwarce,
- Remarketing wideo – reklamy wyświetlane są użytkownikom, którzy odwiedzili Twój kanał na YouTube lub weszły w interakcję z Twoim filmem.
Pomysły na reklamy remarketingowe
Remarketing daje wiele możliwości. Można go stosować w różnych sytuacjach, w zależności, na jaki cel chcemy osiągnąć. W Google Ads warto jest stosować remarketing w przypadkach:
- Promocji – jest to idealna sytuacja, w której możemy pokazać użytkownikowi produkt, którym kiedyś był już zainteresowany, lecz z jakichś powodów jeszcze go u nas nie zakupił. Przecena tego produktu będzie dodatkowym atutem, dzięki czemu istnieje spora szansa, że użytkownik dokona konwersji.
- Nowości – możemy wyświetlić reklamy nowych produktów w naszym sklepie, które będą powiązane z wcześniejszym zakupem użytkownika, np. jeśli kupił u nas rower, może być zainteresowany nowym uchwytem do telefonu na ramę lub wybajerzonym kaskiem.
- Cross-selling’u i up-selling’u – w tym wypadku możemy zaproponować użytkownikowi najczęściej wybierane akcesoria dodatkowe, które są związane z produktem, który u nas kupił (cross-selling) lub artykuły z wyższej półki, czyli jeśli użytkownik jest zainteresowany laptopem za 1000 zł, w bardzo subtelny sposób możemy mu zaproponować coś droższego wyposażonego w lepsze funkcjonalności (up-selling).
- Pre-selling’u – nie każdy, kto przegląda nasze produkty, musi być nimi zainteresowany właśnie w danym momencie. Dlatego warto jest przygotować użytkownika do zakupu poprzez stworzenie np. serii poradników, dzięki którym podejmie ostateczną decyzję o zakupie.
- Budowania silnej marki – dzięki remarketingowi, szczególnie w sieci reklamowej, dajemy możliwość użytkownikowi zapoznania się z naszą marką, a także pokazania siebie w świetle eksperta. Te zabiegi mogą zagwarantować finalizację transakcji w przyszłości
Remarketing – jak często wyświetlać reklamy, aby użytkownik od nas nie uciekł?
To zależy jednak remarketing NIE MOŻE BYĆ NACHALNY! Reklamy należy wyświetlać rozsądnie, w zależności od interakcji użytkownika z produktem.
Remarketing nie powinien polegać na tym, aby każdego dnia wyświetlać użytkownikowi reklamy produktu, który już widział – wręcz przeciwnie. Należy tak rotować reklamami, aby zaciekawić użytkownika i sprawić, żeby miał ochotę kupić daną rzecz u nas, a nie u konkurencji.